Hi readers. Thanks very much for reading one of my story.  We never put a restriction on our possibilities. We'll do the best as we can, we'll always improved our skill in writing. Big applause to you. - Yaya.

Sunday 16 December 2012

MOMENTS : CHARACTERS



Tittle  : Moments
Author : Diyana Ashari 
Genres :  School + Drama + Romantic + Funny + Tragistic + Sad
 Main Characters : Song Jane , Luhan , Hyomin and Tao
Language : Bahasa Melayu
Status : On Going
Insipired : I was inspired by an extremely great website and all the stories there called Wattpad and the title was inspired by One Direction Moments .

Characters boleh berubah bila – bila masa sahaja kerana aku tak ada idea dan maaf , tiada sehun disana bersama Luhan .  Penambahan characters akan terus ke cerita dan bukan disini  . Maaf , saya ran out of idea . Kalau ada nanti aku beritahu . Enjoy !
Bendera tu . Buktinya dia campur . xD



Song Jane .

Seorang gadis berkacukan yang berumur 17 tahun . Mamanya seorang British dan Papanya pula seorang Korea . Sejak kecil dia tinggal di British tapi selepas 10 tahun tinggal disana , ibu bapanya pindah ke Korea kerana Papanya ditukarkan kerja disitu . Seorang yang sangat down-to-earth , peramah dan suka memasak . Mempunyai mata yang berwarna kelabu seperti mamanya yang menjadi tumpuan ramai . Sangat susah dihampiri . Tidak suka famous . Kawan baik dengan Krystal Jung sejak kecik lagi . 





Luhan .


Luhan ialah salah seorang pelajar yang sangat terkenal di sekolah Art High School . Mempunyai rambut yang keemasan dan muka yang sangat comel yang memikat hati ramai gadis . Seorang yang sangat penyayang , caring dan pemalu . Hebat dalam menari dan menyanyi . Sangat popular . Kawan baik kepada Tao , iaitu kawan baik sejak kecil lagi . 



Hyomin .


Mempunyai rambut yang melepasi paras bahu dan tebal . Matanya yang bulat dan memikat menarik perhatian ramai . Badannya yang langsing dan mempunyai ‘ curve ‘ melihatkan lagi dia ialah salah seorang gadis yang sangat popular di sekolah . Mukanya yang pemalu dan nampak baik membutakan mata orang sekeliling yang mengingati dirinya sebenarnya sangat baik tetapi sebenarnya , hanyalah talam 2 muka . Suka kepada Luhan tapi malangnya , Luhan tidak suka kepada dia . Kawan baik kepada Jiyeon dan Hyuna . 



Tao .

Matanya yang seperti orang tak pernah tidur dan mukanya yang seakan garang dan selalu serius selalu disalah anggap ramai . Tetapi sebenarnya dia sangatlah pemalu dan penyayang dan juga sangat kelakar sama juga seperti Luhan . Ketua Pengawas di sekolah mereka dan sangat serius dalam beberapa perkara yang melibatkan tanggungjawab . Bukan seorang yang peramah dengan orang yang baru dikenalinya . Kawan baik Luhan.



Krystal .

Krystal Jung sama juga seperti Song Jane , gadis yang berkacukan . Tetapi Krystal sudah lama menetap di Korea . Keluarga mereka berdua sangat rapat . Krystal seorang yang sangat tegas dan mementingkan kawan . Sikapnya yang ‘ brutal ‘ membuatkan lelaki tidak beberapa mendekatinya . Penolong Ketua Pengawas di sekolah mereka . Sangat suka menari sama seperti Song Jane .



Baekhyun .

Mukanya yang comel , mempunyai rambut kerinting dan berwarna coklat , matanya yang hitam sangat cantik . Kawan baik Luhan dan Tao . Salah satu pemain bola sepak di sekolah mereka . Adik kepada Eunji .



Simon .

Simon abang kepada Song Jane . Berumur 22 tahun dan sudah lebih lama menetap di Korea dan berkerja sebagai tukang masak di salah sebuah restoran 5 Star . Boyfriend kepada Eunji . Sangat menyanyangi adik perempuannya , Song Jane dan terlalu mengambil berat dan protector terhadap adiknya dan juga Krystal. Mempunyai mata yang sama warna dengan Song Jane dan juga mempunyai rupa yang sangat menawan . Badannya tegap dan juga seorang yang tegas tetapi lawak .



Eunji .

Gadis Busan yang mempunyai suara yang sangat lantang dan merdu . Sangat suka menyanyi . Berumur 21 tahun dan bekerja sebagai tukang masak juga di salah sebuah restoran 5 Star .  Girlfriend kepada Simon iaitu abang Song Jane . Sangat rapat dengan keluarga Song Jane dan sikapnya yang sangat keanak – anakan menarik perhatian ramai . 


No comments:

Post a Comment

Jasamu amat ku kenang . Thankie :) Setiakan diri meng-comment . HAHA XD